söndag 21 december 2008

Fototriss - Mina små juldetaljer

Julstämning finns det hemma men när jag skall fotografera detaljer här så märker jag att det är två saker jag saknar i min lilla fotoutrustning; ett makroobjektiv och en riktigt bra blixt.

Kan ni räkna ut alla tre saker som jag har fotograferat? Svaren finns här.

Ett stort tack till alla er som kommentarer min fotoblogg. Ha en riktigt bra jul allesammans. :-)




Vill ni se fler bildgåtor från små juldetaljer titta då in till Fototriss.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt jul-liga bilder. :o) Påminner mig mycket om Sverige (utlandssvensk som jag är).
Jag tror nog den första är min favorit, men tätt följd av den tredje. Kul vinkel på den tredje där. :o)

paradox55 sa...

Underbara bilder. Jag gillar ljusstjärnan bäst. Den har en fin bokeh...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Du förmedlar riktigt julstämning med dina detaljer! Vad roligt att du gjort som jag föreslog också och visade hela motiven i ett separat inlägg. Ljusstjärnebilden blir min favorit också, fin vinkel och fint ljus i bilden!

Paula sa...

Härliga bilder.. Sista bilden på stjärnan blir min favorit. Gillar vinkeln.. Ha en God Jul

lilalili sa...

Jättevackra bilder där jag gillar stjärnan lite extra!
En Kul Jul önskar jag dig!
Kramis
http://lilalili.blogg.se

Marie sa...

Fina bilder. Gillar amaryllisen x:tra mycket trots lite oskärpa Tycker också mkt om makro.
God Jul!

Jah Hollis sa...

Det var ju fina bilder och med ett facit till dessutom. Nötter hittar du hos mig med. Ha en god jul!

Kaffebönan sa...

Riktigt nice detaljbilder på Julen hos dig:-) jag älskar valnötter så den där bilden väljer jag som favvis:-) Riktigt trevlig Jul på dig/Pialotta

http://caffepaus.blogg.se/2008/december/fototrissjuldetaljer.html

carro sa...

Fina juliga bilder. Min favorit blir nötterna.
God jul
http://marianova.com/users/carro5344/photoalbum/fototriss-mina-sma-juldetaljer

Monkan sa...

Snygga bilder. Den första är närbild på nån blomma, tvåan nötskålen men den tredje… En ljusslinga? Nötterna är min favorit i din triss.

Pia sa...

Hej och tack för din kommentar idag! Gillar den sista bilden, härligt ljus och skön stämning!! God Jul!

Jo sa...

Jättefina detaljbilder! Jag gillar den första, kan det vara en amaryllis? :)

God Jul!

Anonym sa...

Vackra juldetaljer, gillar amaryllisen bäst!

/Caroline

Anna Hammar sa...

Riktigt snygga julbilder.. ettan blir min favorit snyggt fotat.