söndag 7 december 2008

Fototriss - Siffror

Hej alla bloggläsare och Fototrissvänner. Idag har jag valt att gå igenom mitt bildarkiv i jakten på siffror. Jag hittade många bra bilder men det är tre som gäller så dessa valde jag ut. Jag har valt att beskära den första bilden något för att ge fokus på siffrorna, de andra är marginellt beskurna.

Den första bilden är från ett räkneverk i en sport. Vet ni vilken sporten är? Den andra bilden tog jag förra veckan i färjekön när jag skulle ta båten från Nynäshamn till Visby. Den tredje är siffror som anger uppgifter på Visby GK's femte hål.

Klicka på bilderna för större format.




Ännu mera siffror finns på Fototriss hemsida.


16 kommentarer:

maria_6909 sa...

Min gissning på sporten blir kubb, vilket säkert är helt åt skogen... Min favoritbild däremot blir den sista från golfbanan.
Hoppas att du haft en bra helg! =) /maria_6909

http://marianova.com/users/maria_6909/photoalbum/fototriss-tema-siffror

Kerstin sa...

Fina bilder alla tre. Har ingen aning om vad det är för sport. ;)
Favoriten idag blir den sista. Vackert med vattnet i bakgrunden.
Ha det gott.

Anna sa...

Hej,

Fina bilder på temat siffror.
Tredje bilden blir min favorit.

Jag satt och letade igenom mina gotlandsbilder sedan 2006 i jakt på siffror och hittade ett par stycken jag funderade på.

Sedan tog jag färska bilder idag på antika siffror.

Ha en trevlig vecka! :-)

/Anna

Jah Hollis sa...

Fina bilder, och med tanke på omständigheterna tror jag den första bilden har med varpa att göra. Eller? :-)
Mina avståndspilar finns inte i Malmö, men väl lite längre söderut. Ja så lång söderut man kommer i Sverige, vid Smygehuk.
Kolla den tredje pilen: Berlin 31,4 mil!

AnnaKK sa...

Eftersom det är gotländska bilder drar jag till med att räkneverket hör hemma i sporten varpa!? :-)

Härlig triss!

Ha en fin dag! :-)

/AnnaKK http://handerblandander.blogg.se

Husbilen Credo sa...

Sportens namn kan det möjligtvis vara varpa.
Bra foton alla tre. favoriten är den första.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fortsatt fin vecka!

Paula sa...

Oj har inte den blekaste aning om vilken sport det är ? Sista kortet blir min favorit härligt med vattnet & båten i bakrunden.

johanna sa...

Fina foton! Den sista med havet som fond gillar jag bäst.

åsa sa...

Jag har ingen aning vad det är för sport. Jag gillar sista bilden bäst! Ha en bra vecka!

Mia sa...

Gillar alla tre bilderna, du har väldigt snyggt perspektiv på dem alla 3 och intresset dras verkligen till siffrorna. Min favorit blir bild nr 2.

Ha en fin vecka!

Molle sa...

Nej, det är inte varpa. Ledtråd kan vara gruset i nederkant på bilden.

Anna Hammar sa...

Får väl gissa på boule jag då med tanke på gruset... fina bilder jag gillar ljuset i den tredje bilden.. tack för kommentaren hos mig..

Molle sa...

Yes Anna, helt rätt!

Boule är sporten. :-)

carro sa...

Tur att någon annan gissade rätt sport. Jag hade inte en aning. Min favorit bild blir den andra

http://marianova.com/users/carro5344/photoalbum/fototriss-siffror

Anonym sa...

Fina och annorlunda bilder på temat, gillar ljuset i trean så den blir min favorit!

/Caroline

lilalili sa...

Jättefina bilder alla tre! Golfbanebilden blir min favorit. Den första bilden har säkert med någon Gotländsk sport att göra ;)
Kramis
http://lilalili.blogg.se