måndag 15 december 2008

Fototriss - Naturligt runda former

Jag tycker att det var en litet svårare tema denna gång. Återigen är jag på resande fot mellan fastlandet och ön under söndagen så jag hinner inte med att ordna nytagna bilder på temat. Jag letade i stället upp dessa bilder ur mitt arkiv.

Den första bilden är en rund kulle på södra Gotland, sedan är det goda runda röda jordgubbar på en rund tårta. I den sista bilden har den runda solrosen fått besök av både en humla och en nyckelpiga.



Fler naturligt runda former finner du på Fototriss hemsida.

Må så gott och ha en härlig stressfri vecka alla Fototrissentusiaster. :-)

6 kommentarer:

marierox sa...

Härliga bilder....jordgubbarna blir min favorit...längtar till sommaren/marierox61

AnnaKK sa...

Hejsan! Och hur sugen blev man inte nu på jordgubbar!? :-) Naturens runda former är mestadels väldigt tilltalande - tycker jag att man kan konstarera efter kringsurfande bland omgångens fototrissdeltagare!

Ang min triss så är det en höna (eller tupp?) på den första bilden - rasen är jag dock osäker på...

Trevlig kväll! :-)

/AnnaKK http://handerblandander.blogg.se

Anna Hammar sa...

vilka härliga bilder, får mig att längta till sommaren, jordgubbarna får bli min favorit denna gång.

Tack för kommentaren hos mig

Eva-Lena Sjösteen sa...

Mmmm, jordgubbarna är oemotståndliga, smaken för mig tillbaka till sommaren :)/E-L

Jah Hollis sa...

Snyggt jobbat!
Den översta bilden, med kullen och molnen, är jättefin.

Hanna sa...

Hej. Mycket fina bilder. Härliga färger med mycket känsla. Jordgubbarna blir min favorit. Ha det bra!